

ارتباط الکترونیکی
نرم افزار ارتباط الکترونیکی با هدف آسان نمودن دسترسی به سیستم اداری و هدایت سریع و زنده ارباب رجوع برای قرار گرفتن در مجرای مناسب کاری طراحی شده است.
درباره نرم افزار
بكارگیری روشهای نوین برای پاسخگویی به ارباب رجوع روشی را میطلبد كه علاوه بر دسترسی كم هزینه برای ارباب رجوع و حذف دوری مسافت، توانایی سرعت دادن به حصول مقصود برای ارباب رجوع را نیز در برداشته باشد.
طرح ارتباط الكترونیكی در این راستا مطرح شده است و دارای دو رویكرد اصلی است:
1. بررسی وضعیت سازمانها و پیشنهاد راهكار عملی برای پیادهسازی طرح
2. ساخت نرمافزاری برای پیادهسازی طرح مذكور در مقیاس كوچكتر
برای دستیابی به هدف اول مقرر شد كه خواستههای سه سازمان بررسی گردد و بر اساس تحقیقات انجام شده یك طرح جامع كه قابلیتهای ملی نیز داشته باشد، تدوین شود و مطابق با آن RFP های لازم برای پیادهسازی طرح در سطح كلان آماده اجراء شود.
برای آنكه این حركت از اتقان كافی برای پیادهسازی كاربردی برخوردار باشد بكارگیری نرمافزاری پیشبینی شد كه بتواند از یك سو خواستههای ارباب رجوع و از سوی دیگر نیازهای سازمانها را در سطح كلان، اما در مقیاسی كوچكتر پیادهسازی نماید و بر اساس نتایج حاصل از تحقیقات بند اول، قابلیت پیادهسازی در سطح بزرگتر را فراهم نماید.
این روش باعث شد تا با تركیب تحقیقاتی كه جنبه نظری دارد با نرمافزاری كه در مقیاس كوچكتر جنبه عملی پیدا كرده حركتی را سامان داد كه در مرحله تحقیق متوقف نشود.
اهداف
اهدافی كه در این طرح دنبال میشود عبارت است از:
1.آسان نمودن دسترسی به سیستم مدیریتی برای ارباب رجوع
2.هدایت سریع و زنده ارباب رجوع برای قرار گرفتن در مجرای مورد نیاز
3.ارتباط زنده ارباب رجوع با مدیریتها و كارشناسان
4.شناخت مناسب ارباب رجوع از سیستمی كه به آن مراجعه نموده است
5.كاستن از هزینه های ارباب رجوع برای ارتباط زنده
قابلیتهای كلی نرمافزار (در بخش كلاینت و سرور):
--كم حجم بودن نرمافزار دریافتی(Thin client)
--عدم نیاز به نصب برنامه (No Installation)
--عدم استفاده از كامپوننتهای خارجی و تكیه كامل بر دانش فنی داخلی
--پیادهسازی نرمافزار به صورت Object Oriented با ++VC
--لحاظ كردن امنیت اطلاعات در تبادل دادهها (بین كاربران و در هنگام ذخیره سازی)
كلاینت
كلاینت این نرمافزار در زمینههای زیر بررسی میشود:
--قابلیتهای كلی
--قابلیتهای صفحه ارتباط
--قابلیتهای صفحه گفتگو
--قابلیتهای صفحه یك به چند
قابلیتهای كلی
قابلیتهای كلی كلاینت شامل موارد زیر است:
--فارسیسازی بخشهای مختلف برنامه به صورت مستقل از ویندوز
--نمایش پیامها به صورت فارسی (پرهیز از پیامهای سیستمی)
--طراحی اینترفیس مناسب برای برنامه از نظر گرافیكی
صفحه ارتباط
قابلیتهای صفحه ارتباط به صورت زیر است:
--پیادهسازی درخت مدیران و كاربران به صورت فارسی
--فارسی بودن منوهای برنامه در ویندوزهای مختلف
--مشاهده نام مستعار(Nike name) برای كاربران
--ضبط كد كاربری و كلمه عبور
--مشاهده راهنمای برنامه
--مشاهده مشخصات (Profile) كاربران
--مشاهده مشخصات (Profile) و عنوان (Description) مدیران
--مشاهده ساعتهای پاسخگویی مدیران
صفحه گفتگو
قابلیتهای صفحه گفتگو به شرح زیر است:
--پیادهسازی Edit line فارسی به صورت مستقل از ویندوز با قابلیت تایپ فارسی در ویندوز 98 انگلیسی، 98 عربی، ME ،2000 و XP (توام با امكان نوشتن انگلیسی)
--عبارات آماده و متداول برای كاربران (برای سهولت و سرعت تایپ)
--بهینهسازی الگوریتم فشرده سازی صوت و بالا بردن كیفیت انتقال صوت
بخش یك به چند
این بخش دارای امكانات ویژه زیر است:
--عبارات آماده
--فارسی مستقل از نوع ویندوز
--گفتگوی چند نفر باهم به صورت متنی
--گفتگوی چند نفر باهم به صورت صوتی
--امكان قطع صدای مدیر یك گروه (امكانات خاص برای ادمین)
بخش سرور
این بخش وظایف زیر را برعهده دارد:
--اعلام دوستان یك كاربر به كلاینت
--كنترل ورژن كلاینت (اگر نسخه كلاینت قدیمی باشد به كاربر اطلاع میدهد)
--نمایش لیست كاربران
--نمایش دوستان یك كاربر
--نمایش اسامی مدیران
--نمایش نام مسئول دفتر و كارشناسان یك مدیریت
--ویرایش اطلاعات مدیران و كارشناسان
--حذف منطقی كاربران
--ساخت Log flies برای كنترل حضور كاربران